Thursday 4 April 2013

Jamu Untuk Dalam Pantang (Bersalin)


Sebenarnya jika kita tahu memilih Jamu yang sesuai ketika pantang bersalin, maka tidak ada masalah untuk ibu-ibu yang menyusukan anak mengamalkan pengambilan jamu.

Persoalan jamu panas, jamu buat bayi cirit, jamu buat bayi naik bintik-bintik hanyalah 0.1% sahaja jika ibu-ibu mengamalkan Jamu Ratus Warisan dan Kopi Pegaga Warisan by Tun Nurul Huda.

Jika tidak makan jamu semasa berpantang, bagaimana badan ibu mahu sihat, bagaimana luka-luka bersalin sama ada luka di bahagian faraj atau perut (C-sec) mahu sembuh dengan baik?

Ibu bersalin banyak koyakan di bahagian intim mereka, faraj juga longgar walaupun bersalin secara pembedahan kerana 9 bulan rahim mengembang dan selepas bersalin perlu penguncupan rahim kembali ke saiz normal.

Ibu yang lepas bersalin yang menyusukan anak 100% terlalu dimitoskan dengan jamu yang panas, bayi kena kuning dan sebagainya.

Ideologinya mudah sahaja, kembali kepada zaman moyang kita dahulu. Tiada ubat-ubatan bius, ubat kimia dan sebagainya. Masuk hutan cari akar-akar kayu. Mereka juga awet muda. :-)

Anda amal, anda dapat.

♥♥♥copy&paste from ADMIN Jamu Ratus Warisan

No comments:

Post a Comment